۷ نکته مهم در انتخاب و نصب بلندگو سقفی در خانه

کافه رستوران آولی

بلندگوهای سقفی مورد علاقه طراحان می باشد زیرا هم صدای خوبی دارند هم لطمه ای به دکوراسیون نمی زنند.

جذابیت بلندگوهای سقفی برای هر کسی که به دنبال خانه ای پر از موسیقی ایست پوشیده نیست.شاید شما بخواهید از صدای موسیقی یا رادیو در آشپزخانه خود لذت ببرید ، اما باید از هر اینچ فضای خود نهایت استفده را ببرید.یا اینکه بخواهید در اتاق نشیمن خود صدایی با کیفیت و حجیم داشته باشید بدون استفاده از بلندگوهای حجیم؟ یا احتمالا ترکیبی از هر دو.

لذت استفاده از بلندگوهای سقفی در این است که می توانید آنها را از دید پنهان کنید.به گونه ای که در دکوراسیون شما ادغام شده که تا زمانی که خاموش باشند متوجه آنها نیستید .زمانی که آنها را روشن می کنید از موسیقی خود با صدایی عالی لذت می برید.

هرآن چیزی که باید در مورد بلندگوهای سقفی بدانید.

۱٫ نوع مناسب بلندگوی سقفی را برای خود انتخاب کنید.

بلندگوهای سقفی از یک بلندگو با یک توری و درگاه‌هایی برای اتصال کابل برق و کابل بلندگو تشکیل شده‌اند. اینها معمولاً نیاز به نصب حرفه‌ای دارند، با گِردبرهایی که بریده می‌شوند و کابل‌ها از سقف به روی دیوار می‌روند، که سپس به آمپلی فایرهای Hi-Fi متصل می‌شوند.

از طرف دیگر این بلندگوها طیف گسترده ای از صدا را پخش می کند و می توان در همان فضای یک چراغ هالوژن استاندارد قرار نصب کرد و برای موسیقی پس‌زمینه عالی است.

بلندگوهای ذکر شده در بالا هنوز برای پخش موسیقی به یک آمپلی فایر نیاز دارند، اما گزینه های جایگزینی از جمله مجموعه ای از پکیج ها که شامل بلندگوها و یک پنل کنترل رادیویی/بلوتوث DAB می شود در دسترس است.

اما خوشبختانه، محبوبیت پخش موسیقی بی سیم به این معنی است که پنهان کردن بلندگوها همیشه به معنای کابل کشی طولانی نیست. به این منظور بلندگوهای اکتیو با قابلیت استریم وایرلس موسیقی هستند که از سرویس های پخش موسیقی آن لاین هم پشتیبانی می کند وجود دارند که فقط نیاز به کابل برق دارند.

۲٫ همخوانی با دکوراسیون

اگر می‌خواهید از یک Hi-Fi واقعا نامرئی در خانه لذت ببرید، باید آن را در بخشی از دکوراسیون خود ادغام کنید. زیرا بر خلاف بهترین سیستم های صوتی، که در هر زمان به راحتی اضافه می شوند، هیچ کس نمی خواهد کابل ها را در گچ کاری زیبا ردیابی کند.

توصیه می شود با یکی از متخصصین نصب ما صحبت کنید. در کنار برقکار، مدیران پروژه و طراح داخلی خود، آنها می توانند بلندگوها را در دیوارها و سقف ها مخفی کنند، باکس های های-فای را پنهان کنند و به شما اجازه دهند از هر منبع موسیقی از تبلت یا تلفن هوشمند استریم کنید.

این سیستم های صوتی هوشمند را مانند سیستم روشنایی هوشمند، انواع گرمایش و جدیدترین سیستم های امنیتی نیز متخصص هستند که همه اینها را می توان از یک دستگاه کنترل کرد.

۳٫ بلندگوهای سقفی را با احتیاط نصب کنید

اگر یک جعبه ابزار کامل دارید و به راحتی وسایل برقی را نصب می کنید و قبلاً تجربه نصب تجهیزات صوتی مانند نصب ساندبار تسلط دارید، می توانید بسیاری از بلندگوهای موجود در سقف را نصب کنید.

اما به یاد داشته باشید، جدای از سیم کشی و برش سوراخ در سقف، این احتمال وجود دارد که شما نیاز به ردیابی کابل ها در دیوارها، عدم تداخل با مدارهای روشنایی موجود، جایگذاری درست بلندگو هادر مکان های بهینه برای بهترین کیفیت صدا و … دارید. بررسی کنید که عمق کافی بین سقف و کف بالا دارید.

و همچنین ممکن است برای رعایت مقررات ساختمانی نیاز به نصب هودهای آتش نشانی برای هر بلندگو داشته باشید.

۴٫ انتخاب تعداد درست بلندگوها

به عنوان یک راهنمای تقریبی، برای اتاق های بزرگتر از ۳ متر مربع از یک جفت بلندگوی سقفی استفاده کنید و برای اتاق های بزرگتر از ۵ متر مربع، دو جفت بلندگوی سقفی صدای متعادل تری ارائه می دهند. با این حال، برخی از بلندگوها برای پخش صدا در یک اتاق  طراحی شده اند و در یک فضای کوچک فقط یک واحد ممکن است ایده آل باشد.

پخش موسیقی از طریق Wi-Fi همچنین ایجاد یک سیستم موسیقی مالتی چنل را با قابلیت پخش در اتاق های مختلف، روشن شدن در ایستگاه رادیویی مورد علاقه خود یا تبدیل کل خانه به یک کلوپ شبانه بدون بلندگوهای کلاسیک آسان تر کرده است.

اگر صدای فراگیر را برای فیلمهای شبانه می خواهید، به چندین بلندگوی دیگر بین پنج تا هفت بلندگوی فراگیر از جمله ساب ووفر برای باس نصب شده روی دیوار (و سقف اگر می خواهید آخرین تجربه همهجانبه از Dolby Atmos) را دارید، نیاز دارید.

۵٫ دیده نشدن را در الویت بگذارید

بیشتر اسپیکرهای سقفی دارای یک توری با حاشیه کم و هم سطح هستند که با دکوراسیون ترکیب می شود. بسیاری از آنها را می توان برای مطابقت با دکوراسیون اتاق نشیمن و طرح رنگ شما رنگ آمیزی کرد، و می توان آنها را روی آنها را رنگ آمیزی کرد تا راه حلی واقعا نامرئی، اما همچنان صدایی عالی داشته باشد.

۶٫ بلندگو مناسب را در اتاق های قرار دهید

برندهای پیشرو گزینه های مقاوم در برابر رطوبت و آب را ارائه می دهند، به این معنی که می توانید از بلندگوهای داخلی در حمام و آشپزخانه به عنوان بخشی از هر ایده استفاده کنید.

اما مطمئن شوید که به دنبال اسپیکرهایی با حداقل رتبه IP44 باشید تا در برابر پاشش نفوذناپذیر باشند، در حالی که IP68 کاملا ضد آب است.

۷٫ انتخاب بهترین بلندگوسقفی با بودجه شما

تنوع بلندگوهای سقفی زیاد می باشدو شما می توانید از ۶۳۰٫۰۰۰ تومان به بالا بلندگوی سقفی تهیه کنید ولی اینکه کیفیت مدنظر شما در این بلندگوها وجود دارد یا خیر نیازمند تجربه است که ما پیشنهاد می کنیم با کارسناسان ما در این مورد مشاوره کنید.

ما باید کیفیت صدای متناسب با بودجه خود را از سیستم صوتی خود بخواهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *