سیستم های صوتی تحت شبکه (دانته)

سیستم صوتی دنته

NETWORK AUDIO SYSTEMS (DANTE)

سیستم های صوتی تحت شبکه (دانته)

هر سیستم صوتی، اعم از سیستم های کوچک برای استفاده در فروشگاه ها ​​و یا سیستم های متوسط مورد استفاده در اتاق های کنفرانس تا سیستم های بزرگ در اجراهای زنده و استادیوم ها تماما نیازمند به اتصال تجهیزات صوتی مانند: میکروفون ها، میکسر ها ، پردازنده ها، تقویت کننده ها و بلندگو ها می باشند، که این فرایند به صورت سنتی، مستلزم کابل کشی برای هر دستگاه به صورت مجزا در متراژهای بالا، با مشکلاتی از قبیل عدم انعطاف پذیری در کابل کشی برای آسیب نرساندن به ظاهر بنا و همچنین احتمال آسیب دیدگی کابل ها در هین انجام کار و فرسودگی در طولانی مدت می باشد. همچنین بکار بردن کابلهای آنالوگ در مسیرهای طولانی به افزایش نویز می انجامد و علی رغم هزینه های زیادی که برای تجهیزات میشود متاسفانه “نویز” عضو جدا نشدنی این فرایند میشود.

سیستم های صوتی تحت شبکه با استفاده از پروتوکل های دانته تمام ارتباطات را با یک شبکه کامپیوتری جایگزین می کند و بدون زحمت ارتباطات صوتی را از طریق کابل های شبکه (اترنت) با دقت و کیفیت بسیار بالا بین سیستم های صوتی تحت شبکه شما توزیع میکند و تمام این فرایند به راحتی با استفاده از نرم افزارهای مدیریت دانته کنترل می شوند.

مزیت بسیار مهم این شبکه انعطاف پذیری برای گسترش سیستم صوتی می باشد. این بدان معنی است که اگر کاربر قصد داشته باشد سیستم صوتی خود را ارتقا دهد یا به آن بیفزاید، تنها کافیست تجهیزات مورد نیاز خود را که قابلیت اتصال به شبکه را دارا می باشد به هر نقطه از شبکه سیستم صوتی خود متصل کند و بدون نیاز به کابل کشی اضافی از آن استفاده کند.

پهنای باند بالا در این سیستم موجب انتقال داده ها با سرعت بسیار زیاد حتی در رزولوشن های بالا شده و تاخیر در این شبکه معنایی ندارد و داده های بسیار بزرگ در کسری از ثانیه انتقال پیدا میکنند.

دیگر برتری این سیستم، عیب یابی و اصلاح مشکلات می باشد که اگر در سیستم صوتی مشکلی به وجود بیاید، با استفاده از نرم افزارها به راحتی و در زمان کوتاهی می توان منبع مشکل را شناسایی و رفع کرد.

دانته امکان خطا در ارسال داده ها را با استفاده از بسته بندی و طبقه بندی اطلاعات و با اختصاص دادن IP برای هر مبدع و مقصد مشخص، به صفر میرساند و در سیستم های صوتی بزرگ و چند لایه به راحتی میتوان مدیریت ارسال صدا را انجام داد و بدون افت کیفیت و خطا، تقسیم صدا را بر عهده این سیستم قرار داد.

امروزه اکثر تولیدکنندگان تجهیزات صوتی محصولات خود را با قابلیت استفاده در این فرایند با استاندارد دانته تولید می کنند، که باعث شده طیف گسترده ای از محصولات در رنج قیمت های متنوع و کاربرد های مختلف، انتخاب کاربران را برای بهره مند شدن از مزایای این سیستم فراهم آورد.

در نهایت با توجه به بررسی مزایای سیستم های صوتی تحت شبکه و مقایسه آن با سیستم های توزیع صدا به صورت سنتی به این نکته میرسیم که آینده جایی برای سیستم های صوتی با ارتباطات گذشته را ندارند و مشکلات و هزینه های نصب، نگهداری، عیب یابی و ارتقا این سیستم ها بسیار بیشتر از استفاده ی آنها می باشد، بنابراین انتخاب صحیح امروز ضامن حفظ سرمایه و زمان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *